Eğitim Sürecinde Öğrenci Motivasyonu ile ilgili bir araya gelen okulumuz öğretmenleri beyin fırtınası yöntemini kullanarak konu hakkında mütalaalarda bulundular. Yapılan çalışmalar neticesinde aşağıdaki kararlar ortaya çıktı.
Motivasyon genel olarak "içsel motivasyon" ve "dışsal motivasyon" olarak iki şekilde ele alınabilir. İçsel motivasyon; kaynağı bireyden gelen merak, ilgi, öğrenme ihtiyacı ve gelişme duygusu olarak ele alınabilirken dışsal motivasyon, bir görevin tamamlanmasında bir başkası tarafından sağlanan ve ödüllerle oluşturulan motivasyondur.
Öğrencilerin derslere karşı motivasyonlu olma durumu onların başarılarını doğrudan etkileyen bir faktördür. Motivasyon olmazsa öğrencinin harekete geçmesi de beklenemez. Doğal olarak bu süreçte öğrencilerin öğrenme etkinliklerine büyük bir istekle katılmaları gerekmektedir. Bu katılım gerçekleşmesi için aşağıdaki çalışmalar yapılmalıdır.
•Motivasyon merkezi olan bir sınıf iklimi oluşturulmalı
•Örnekler verirken öğrencilerin daha önce öğrendiği bilgileri kullanılmalı
•Derslerinizde oyunlar ve deneyler kullanılmalı
•Öğrencilerden ne beklediğinizi onlara açık bir şekilde belirtilmeli
•Öğrencilerinize kısa vadeli amaçlar belirlemeleri için yardımcı olunmalı
•Öğrencilerde merak, keşif ve araştırma isteğini artırılmalı
•Öğrencilerinize yapabilecekleri sorumluluklar verilmeli
•Öğrencilerin birlikte çalışmalarını destekleyici ortamlar oluşturun.
•Olaylara çoğu zaman öğrencilerin gözünden bakmaya çalışın.
Adres:
Yeni Mahalle 2097. Sokak No 3 Erenler / SAKARYA
Telefon
0 (264) 241 80 55